Maia CIOBANU
- compozitoare şi profesoară -
(n. 05.05.1952 Bucureşti)
Alte PAGINI WEB. sau CLICK AICI!

      STUDII:
     
     − Liceul de Muzică „George Enescu” din Bucureşti (pianul cu Ada Năsturel şi Rodica Şuţu, istoria muzicii cu D. Avakian)
     − Conservatorul de Muzică „Ciprian Porumbescu” din Bucureşti, specialitatea compoziţie şi pian (compoziţia: Dan Constantinescu şi Myriam Marbe, forme muzicale: Ştefan Niculescu, armonia: Mircea Chiriac, contrapunctul: Liviu Comes, instrumentaţia: Aurel Stroe, orchestraţia: Nicolae Beloiu, pianul: Aurora Ienei).
     
     
     POSTUNIVERSITARE
     
     − 1980 – bursă oferită de „Internationale Ferienkurse für Neue Musik” – Darmstadt (R.F.Germania) (cursuri de compoziţie şi analiză muzicală cu: B. Ferneyhough, G. Grisey, W. Rihm, H. P. Haller, W. Kotonski, T. Murail şi alţii).
     − 1995 – bursă oferită de Swedish Institut la Academia de Muzică din Göteborg.
     − 2002 – doctor în muzică la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti cu teza „Aspecte ale relaţiei sunet – mişcare. Textul muzical ca element al spectacolului coregrafic”.
     
     
     DIPLOME ŞI PREMII:
     
     − Premiul Academiei Române (1998) pentru CONCERTUL PENTRU PERCUŢIE ŞI BANDĂ
     − Premiul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor (1999) pentru JURNAL'99
     − Medalia „Meritul Cultural” (2004) pentru întreaga activitate muzicală
     − Diploma de merit pentru creaţie artistică a revistei „Actualitatea Muzicală” (2007)
     − Diploma de onoare a Universităţii cultural ştiinţifice Bucureşti, 1987
     − Menţiune de onoare la Concursul Internaţional de Compoziţie din Mannheim (Germania) GEDOK, 1980
     
     
     ACTIVITATE:
     
     − Preşedinte al Secţiunii Naţionale Române a SIMC (International Society for Contemporary Music) 2002 – 2003
     − Coordonator al Centrului de informare asupra muzicii contemporane (1995-2002).
     − Fondator şi editor-şef al primei publicaţii a Secţiunii Naţionale Române a SIMC (în limba engleză) CONTEMPORARY MUSIC – ROMANIAN NEWSLETTER – primul periodic destinat să promoveze muzica românească contemporană în lume
     − Director muzical al grupului ALTERNATIVE (1992)
     − Cursuri şi conferinţe la Academia de Muzică din Göteborg – Suedia (1995), Academia de Muzică din Wuppertal – Germania (1996), Colegiul Sf. Maria din Rorschach (1997) şi Universitatea din St. Gallen – Elveţia (2000)
     − Ciclul de conferinţe „Relaţia sunet – mişcare” la Universitatea cultural-ştiinţifică Bucureşti (1985-1988)
     − Co-organizator al festivalului internaţional „Ascultă şi vei înţelege” realizat în colaborare cu Institul francez din Bucureşti (2002)
     − conferenţiar universitar la Facultatea de Muzică a Universităţii „Spiru Haret” Bucureşti (din 2003) – forme şi analiză muzicală, compozitie
     − Profesor asociat la Universitatea de artă teatrală şi cinematografie „I. L. Caragiale” din Bucureşti specialitatea relaţia sunet – mişcare şi istoria muzicii (din 1993)
     − Activitate publicistică (articole, studii şi eseuri) în „Muzica” „Contemporanul”, „România literară”, „Flacăra” „Actualitatea muzicală”, 󈯎”, „Cultura”
     − Realizator de emisiuni radio la Radio România Muzical, colaborări cu posturi de radio/tv din ţară şi străinătate (interviuri, colocvii, mese rotunde etc.)
     − Colaborări cu ICARE (Institutul de Cercetare a Avangardei Româneşti şi Europene)
     − Membră a Comisiei de muzică simfonică şi camerală a UCMR (2000 – 2002)
     − Membră a Comitetului de conducere al SIMN – Săptămîna Internaţională a Muzicii Noi (2000)
     − Membră a Comitetului Director al UCMR – ADA (1998-2009)
     − Membră a juriului Concursului internaţional de compoziţie Jeunesse Musicale Bucureşti 2006
     − Preşedinte al juriului Concursului internaţional de compoziţie EUROPAfest – Jeunesses Musicales, România, 7-13 mai 2008
     
     
     AFILIERI:
     
     − Membră a Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România
     − Membra a Ligii Internaţionale a Compozitoarelor (ILWC)
     − Membră a Asociaţiei Internaţionale a Muzicii prin Computer (ICMA)
     − Membră a Asociaţiei Internaţionale a Femeilor Muziciene (IAWM)
     − Membră SACEM – Societatea Internaţională a Autorilor, Compozitorilor şi Editorilor de Muzică Contemporană
     
     
     DISCOGRAFIE
     
     − PĂMÂNTUL TREBUIE SĂ TRĂIASCĂ – ORCHESTRA NAŢIONALĂ RADIO, DIRIJOR: RĂZVAN CERNAT, DECOR I – VALERIU BĂRBUCEANU: CLARINET, MAIA CIOBANU – PIAN, DA SUONARE – MAIA CIOBANU: PIAN (Electrecord, Muzica românească contemporană, Bucureşti ST-ECE 02591)
     − OSTINATO II PENTRU TROMBON, CLARINET, PIAN ŞI PERCUŢIE – ANSAMBLUL TRAIECT (Intercont Music IMMC 3010)
     − DA SUONARE pENTRU PIAN – MAIA CIOBANU: PIAN (Fabelsound – 1st International Women's musical Meeting Athens 1997, Opt piese pentru pian)
     − INVIZIBILA STRUNĂ pENTRU VIOARĂ SOLO (Juhani Palola Soloprogramm '98 )
     − CONCERTUL PENTRU VIOARĂ ŞI ORCHESTRĂ – Orchestra naţională Radio, dirijor Ludovic Bacs, solist: Ladislau Horvath (Creaţii simfonice româneşti, CD4, Editura Muzicală / Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România, 2000)
     − INVIZIBILA STRUNĂ PENTRU VIOARĂ solo, Elisabeth Sellars – vioară (Romanians of the Day, Footscray Community Arts Centre – Australia, 2002)
     − JURNAL'99 PENTRU VIOARĂ ŞI BANDĂ (Juhani Palola Soloprogramm 2002 – JPCD0004)
     − VENI-VA ! – PENTRU CLARINET ŞI BANDĂ – Emil Vişenescu: clarinet (Romanian Women Composers – Star Media Music, 2003)
     − SIMFONIA I JURNAL '88, TREI SCULPTURI PENTRU CVARTET DE COARDE, JURNAL '99 PENTRU VIOARĂ ŞI BANDĂ (Maia Ciobanu: „Journey through my life” (I) – EDC 526 Electrecord, 2003)
     − CONCERTO FOR CLARINET AND ORCHESTRA (Romanian National Radio Orchestra, conductor: Ludovic Bacs, clarinet: Peter Handworths) – Romanian Music Today 2, Star Media Music 2007, RO1AF145011340
     − NR. 273,16 – INTERSECTIONS POUR SAXOPHONE, ALTO ET MEDIUM ELECTROACOUSTIQUE – ECHO MEMO CHAMBER MUSIC OF RUMANIA – Daniel KIENTZY saxophone(s), Cornelia PIETROIU viola, Reina Portuondo electronics (NOVA MUSICA NMCD – Paris, 2008)

     LUCRĂRI EDITATE
     
     − DA SUONARE – Editura Muzicală 1983 (Piese pentru pian de compozitoromâni)
     − DORUL – DOR ŞI DECEMBRIE IN ARDEAL – Editura Muzicală 1985 – (Poeme corale)
     − TREI SCULPTURI PENTRU CVARTET DE COARDE – Editura Muzicală 1987
     − SIMFONIA I JURNAL'88 – Editura Muzicală 1994
     − DECOR I pentru clarinet şi pian – Editura Muzicală 1997
     − PĂDURENCELE madrigal pentru voci egale – Editura Muzicală 1999
     − OSTINATO II pentru clarinet, trombon, pian si percutie – Editura Muzicală 2001
     
     
     LUCRĂRI MUZICALE
     
     MUZICĂ SIMFONICĂ
     
     − PĂMÎNTUL TREBUIE SĂ TRAIASCĂ PENTRU ORCHESTRĂ MARE (1975) ~ 8 min.
     p.a.a. 1 aprilie 1982, Bucureşti, Sala mare a Radioteleviziunii Române, Orchestra Simfonică a Radioteleviziunii Române, dirijor Răzvan Cernat)
     − GHICITORI CANTATA PENTRU COR MIXT ŞI ORCHESTRĂ PE TEXTE POPULARE ROMÂNEŞTI (1975) ~ 8min.
     p.a.a. 13 Ianuarie 1981, Sala mare a Radioteleviziunii Române, Orchestra Simfonică de Studio a Radioteleviziunii Române, dirijor Ludovic Bacs, Corul GAUDEAMUS al Conservatorului „Ciprian Porumbescu” din Bucureşti, dirijor Gh.Oprea)
     − CONCERTUL PENTRU VIOARĂ ŞI ORCHESTRĂ (1980) ~ 19 min.
     p.a.. 11 ianuarie 1987 Bucureşti Sala mare a Radioteleviziunii Române, Orchestra simfonică a Radioteleviziunii Române, dirijor Ludovic Bacs, solist Ladislau Horvath)
     − SIMFONIA I – JURNAL'88 (1988) ~ 32 MIN
     p.a.a . Tg.Mureş, Orchestra simfonică a Filarmonicii din Tg.Mureş, dirijor Cristian Mandeal
     − CONCERTUL PENTRU CLARINET ŞI ORCHESTRĂ DE COARDE (2004) ~ 15 min.
      p.a. a mai 2004 Bucureşti, Orchestra Naţională Radio, dirijor Ludovic Bacs, solist Peter Handsworth (Australia)
     − SIMFONIA A II-A…DINSPRE ENESCU (2006)
     p.a.a. 13 martie 2009, Bucureşti, Orchestra Naţională Radio, dirijor: Tiberiu Soare
     
     
     MUZICĂ DE CAMERĂ
     
     − SONATA PENTRU CLARINET, PIAN ŞI PERCUŢIE (1979) ~ 8 min. MENŢIUNE DE ONOARE LA COCURSUL INTERNAŢIONAL DE COMPOZIŢIE GEDOK – MANNHEIM, GERMANIA – 1981
     p.a.a. 15 ianuarie 1976 Bucureşti, Sala mică a Palatului, Ştefan Korody-clarinet, Maia Ciobanu – pian,Viorica Ciurilă, Eugen Gheorghe – percuţie
     − DA SUONARE PENTRU PIAN SOLO (1976) ~ 8 min.
     p.a.a. 18 Aprilie 1978 Bucureşti, Sala mică a Palatului, Maia Ciobanu – pian
     − ÎNTÎLNIRE CU O ALTĂ MELODIE PENTRU PERCUŢIE ŞI BANDĂ (1978) ~ 8 min.
     p.a.a. 3 Aprilie 1979 Bucureşti, Sala mică a Palatului, Viorica Ciurilă – percuţie
     − PRELUDIU PENTRU CLARINET, CHITARĂ ŞI TROMBON (1980) ~ 8 min.
     p.a.a. 28 aprilie 1981 Bucureşti, Sala Dalles, Florian Popa – clarinet, Ioan Boeru – chitară, Al.I.Graur – trombon
     − TREI SCULPTURI PENTRU CVARTET DE COARDE (1981) ~ 19 min.
     p.a.a. 21 Mai 1982 Bucureşti, Sala T8 a Radioteleviziunii Române, Cvartetul de coarde „George Enescu” (Andrei Roşianu, Daniela Basno, Gabriel Bâlă, Laurenţiu Sbârcea)
     − PĂDURENCELE PENTRU NAI (1982 )~ 5 min.
     p.a.a. 22 noiembrie 1982, Bucureşti, Muzeul Nottara, Cornel Pană – nai
     − DECOR I PENTRU CLARINET ŞI PIAN (1983) ~ 9 min.
     p.a.a. 6 iunie 1984 Bucureşti, Sala T8 a Radioteleviziunii Române, Florian Popa – clarinet, Maia Ciobanu – pian
     − DECOR II PENTRU FLAUT ŞI PIAN (1984) ~ 10 min.
     p.a.a.10 ianuarie 1986 Bucureşti, Sala Studio a Atheneului Român, Vasile Ganţolea – flaut, Maia Ciobanu – pian
     − DECOR III PENTRU CLARINET, PIAN ŞI SINTETIZATOR (1988) ~ 9 min. 30 sec.
     p.a.a. 18 Septembrie 1988 Bucureşti, Sala Studio a Academiei de muzică „Ciprian Porumbescu”, Leontin Boanţă – clarinet, Inna Oncescu – pian, Maia Ciobanu – sintetizator (Festivalul International „George Enescu”, ediţia a XI-a)
     − DECOR IV PENTRU CLARINET ŞI VIOLĂ (2003) ~ 15 min.
     p.a.a 19 noiembrie 2003, Bucureşti, Aula Palatului Cantacuzino (Medalion componistic Maia Ciobanu – A. O. Popa – clarinet, Sanda Crăciun – violă)
     − DECOR V PENTRU 2 FLAUŢI ŞI NAI (2 FLAUŢI ÎN DO ŞI UN FLAUT ALTO ÎN SOL) – 2000 ~ 11 min. 30 sec.
     p.a.a. Cluj, 27 aprilie 2000, Muzeul naţional de artă, Recital de flaut şi nai (Cynthia Whitman – flaut, Adrian Buciu – flaut, Dalila Cernătescu – nai)
     − FÎNTÎNA I PENTRU ORGĂ ŞI PERCUŢIE (1985) ~ 13 min.
     p.a.a. 18 ianuarie 1987, Bucureşti, Sala mare a Atheneului Român, Florin Chiriacescu – orgă, Gabriel Teodorescu şi Lucica Minea – percuţie
     − FÎNTÎNA II PENTRU VIOLONCEL ŞI ORGĂ (1986) ~9 min.
     p.a.a. 10 iunie 1988 Bucureşti, Sala Studio a Academiei de muzică „Ciprian Porumbescu”, Constantin Gheorghiu – Holban – violoncel, Maia Ciobanu – orgă electronică
     − FÎNTÎNA III PENTRU PIAN, SINTETIZATOR ŞI PERCUŢIE (1992) ~ 10 min.
     p.a.a. 10 decembrie 1992 Bucureşti, Studioul T8 al Radioteleviziunii Române, Anca Macarie – pian, Maia Ciobanu – sintetizator, Sorin Săceanu – percuţie
     − COMENTARII PENTRU CLARINET, PIAN, SINTETIZATOR ŞI PERCUŢIE (1993) ~ 13 min.
     p.a.a. 28 mai 1993 Bucureşti, Academia de muzică „Ciprian Porumbescu” Săptămîna internaţională a muzicii noi, Bucureşti 1993, Ediţia a III-a, Ziua muzicii româneşti, 28 mai 1993, Cristian Vlad – clarinet, Carmen Rotaru – pian, Maia Ciobanu – sintetizator, Sorin Săceanu – percutie
     − OSTINATO II PENTRU TROMBON, CLARINET, PIAN ŞI PERCUŢIE (1995) ~ 10 min.
     p.a.a. 24 Mai 1995, Bucureşti, Sala de concerte a Academiei de muzică „Ciprian Porumbescu”, Săptămîna internaţională a muzicii noi, Bucureşti 1995, ediţia a V-a, Grupul de muzică nouă TRAIECT condus de Sorin Lerescu, Cătălin Bucerzan – trombon, Sorin Oancea – clarinet, Andrei Podlaha – pian, Georgeta Scurtu – percuţie
     − ŞTII TU EPISODUL ÎN CARE... PENTRU DOI FLAUŢI, VIOARĂ, VIOLĂ ŞI ACORDEON (1997) 16-20 min.
     p.a.a. Bucureşti, 25 mai 1997, Muzeul Naţional de Artă, sala AUDITORIUM, concertul ansamblului PARTITA RADICALE (Ute Volker – acordeon, Karola Pasquay – flaut, Ortrud Kegel – flaut, Gunda Gottschalk – vioară, Thomas Beimel – violă (Săptămîna internaţională a muzicii noi, Bucureşti, ediţia a VII-a)
     − INVIZIBILA STRUNĂ PENTRU VIOARĂ SOLO (1998) ~ 9 min.
     p.a.a. St. Gallen (Elveţia), 5 noiembrie 1998, Tonhalle, recitalul violonistului Juhani Palola
     − AUTOPORTRET CU VIOARĂ, VIOLONCEL ŞI PIAN (2000) ~ 14 min.
     p. a. a. St. Gallen (Elveţia), 14 decembrie 2000, Tonhalle, sala mică, Concert – portret Maia Ciobanu, Trio Weimar: Volkmar Lehmann – pian, Juhani Palola – vioară, Martin Merker – violoncel
     − TĂCERE CU VARIAŢIUNI PENTRU CLARINET, TROMBON, VIOARĂ, VIOLONCEL, PIAN ŞI PERCUŢIE (2000) ~ 15 min.
     p.a.a. St. Gallen (Elveţia), 14 decembrie 2000, Tonhalle, sala mică, Concert – portret Maia Ciobanu, Franco Mettler – clarinet, Alain Pasquier – trombon, Juhani Palola – vioară, Martin Merker – violoncel, Claire Pasquier – pian, Ernst Brunner – percuţie
     − 3 COMENTARII PENTRU „ENSEMBLE FÜR NEUE MUSIK ZÜRICH” (2006) ~ 8 min.
     p.a.a. Bucureşti, 27 mai 2006, Sala „George Enescu” a Universităţii Naţionale de Muzică, concertul „ensemble für neue musik zürich”, dirijor: Bruno Stöckli, Hans-Peter Frehner – flaut, Manfred Spitaler – clarinet, Urs Bumbacher – vioară, Nicola Romano – violoncel, Viktor Müller – pian, Lorenz Haas – percuţie Festivalul „Săptămâna muzicii contemporane”, ediţia a XVI-a)
     − TRIO NR.273 OP.2 „CONTRASTE APROPIATE” (2007), 9 min.
     p.a.a. Bucureşti, 6 septembrie 2007, Trio „Contraste” (Ion Bogdan Ştefănescu – flaut, Sorin Petrescu – pian, Doru Roman – percuţie)
     − JURNAL 2008 PENTRU CVARTET DE COARDE (2008), 17 min.
     p.a.a. Bucureşti, 28 mai 2008, Sala „George Enescu” a UNMB, cvartetul FLORILEGIUM (Marius Lăcraru – vioara I-a, Mălina Dandara – vioara a II-a, Maria Ciurduc – violă, Anca Vartolomei – violoncel )
     
     
     MUZICĂ ELECTROACUSTICĂ
     
     − OSTINATO I PENTRU PERCUŢIE ŞI BANDĂ (1989) ~ 12 min.
     p.a.a. 22 Noiembrie 1989 Bucureşti, Sala Studio a Atheneului Român, Alexandru Matei – percuţie
     − CONCERT PENTRU PIAN ŞI BANDĂ (1990) ~ 19 min.
     p.a.a. 10 Aprilie 1990 Bucureşti, Sala mare a Radioteleviziunii Române, Ilinca Dumitrescu – pian
     − CELE ŞASE PECEŢI CANTATA PENTRU COR MIXT, SOLIŞTI ŞI BANDĂ PE UN FRAGMENT DIN APOCALIPSUL SF.IOAN (1991) ~ 25 min.
     p.a.a. 26 mai 1992 Bucureşti, Sala mare a Radioteleviziunii Române, Corul Filarmonicii „George Enescu”, dirijor Valentin Gruescu (a II-a ediţie a Săptămânii muzicii noi, Bucureşti 1992)
     − VENI-VA! PENTRU BANDĂ SAU PENTRU CLARINET ŞI BANDĂ (1992) ~ 14 min.
     p.a.a. 10 decembrie 1992 Bucureşti, Studioul T8 al Radioteleviziunii Române, Cristian Vlad – clarinet
     − CONCERT PENTRU PERCUŢIE ŞI BANDĂ (1998) ~ 19 min. 27 sec.
     PREMIUL „GEORGE ENESCU” AL ACADEMIEI ROMÂNE (1998)
     p.a.a. 29 mai 1998, Bucureşti, Sala AUDITORIUM a Muzeului Naţional de Artă, CONCERT DE MUZICĂ ELECTROACUSTICĂ (SĂPTĂMÎNA INTERNAŢIONALĂ A MUZICII NOI, ediţia a VIII-a), Adrian Ştefănescu – percuţie
     − JURNAL'99 PENTRU BANDĂ DE MAGNETOFON (1999) – 16 min. 30 sec.
     PREMIUL UNIUNII COMPOZITORILOR ŞI MUZICOLOGILOR PENTRU ANUL 1999
     p.a.a. 30 mai 1999, Bucureşti, Aula Palatului Cantacuzino (SĂPTĂMÎNA INTERNAŢIONALĂ A MUZICII NOI, ediţia a IX-a)
     − PIAN EXCESIV PENTRU BANDĂ DE MAGNETOFON (2003) 8 min. 45 sec.
      P.a.a. 19 noiembrie 2003, Bucureşti, Aula Palatului Cantacuzino (Medalion componistic Maia Ciobanu)
     − PIAN EXCCESIV II PENTRU PIAN, UN ACTOR ŞI BANDĂ DE MAGNETOFON PE VERSURI DE TUDOR MIHAI CAZAN (2004) ~9 min.
     p.a.a. 17 februarie 2004, Bucureşti, Sala „Mihail Jora” a Radiodifuziunii Române, (Andrei Tănăsescu – pian, Rareş Stoica – actor)
     − MEDIUM I PENTRU BANDA DE MAGNETOFON (2003) – 10 min.
     p.a.a. 19 noiembrie 2003, Bucureşti, Aula Palatului Cantacuzino (Medalion componistic Maia Ciobanu)
     − MUZICĂ ALTERNATIVĂ (I, II, III) PENTRU MEDIU ELECTRONIC, PIAN ŞI DANSATORI(2005) ~37 min.
     p.a.a. 27 mai 2005, Bucureşti, Sala ARCUB, Concertul – spectacol ALTERNATIVE (Săptămâna muzicii contemporane, a XV-a ediţie), coregrafia Andreea Căpitănescu, Andrei Tănăsescu – pian
     − CLIMATE PENTRU BANDĂ SAU (N) INSTRUMENTE ŞI BANDĂ (2006) ~ 11 min.
     p.a.a. 7 mai 2006, Bucureşti, Studioul de concerte „Alfred Alessandrescu” al Societăţii Române de Radiodifuziune, a V-a ediţie a Festivalului Internaţional al Muzicii Electronice şi de Computer „ACOUSMANIA”, Ansamblul „HYPERION”
     − NR.273,16 – INTERSECŢII PENTRU SAXOFON, VIOLĂ ŞI MEDIU ELECTROACUSTIC (2007), 9 min.
     p.a.a. Barcelona (Spania), 16 octombrie 2007, Daniel Kientzy – saxofon, Cornelia Petroiu – violă, Reina Portuondo – live electronics şi eneafoniu, regia: Julien Rouviere
     
     
     MUZICĂ CORALĂ
     
     − TOAMNA (1981) madrigal pentru cor mixt pe versuri de Nicolae Ioan Stănescu ~ 3 min., SATB
     − PORTRET (1982) madrigal pentru cor mixt pe versuri de Emil Botta ~ 8 min., SATB
     − DECEMBRIE ÎN ARDEAL (1983) poem coral pentru cor mixt, orgă şi percuţie pe versuri de Petru Anghel
     − (DE PROFUNDIS) ŞI MIHAI GAVRIL (VECHI ÎNCEPUT) ~ 8 min., SATB, orgă, percuţie
     p.a.a. Constanţa, 13 iulie 1998, Sala de concerte a Liceului de artă, Corul Filarmonicii „Marea neagră”, Gabriela Oprea – orgă, Adriana Dragomir – percuţie, dirijor: Daniel Kessner (Zilele muzicii româno-americane, ediţia a VI-a)
     − DORUL – DOR (1984) madrigal pentru cor mixt pe versuri de Lucian Blaga ~ 3 min., SATB
     − URARE DE BELŞUG (1986) pentru cor de femei, pe versuri populare româneşti
     − DE DOR (1986) pentru cor de femei, pe versuri populare româneşti
     − SORCOVA DE PESTE VARĂ (1986) pentru cor de femei, pe versuri populare româneşti, p.a.a.11 aprilie 1991 Bucureşti, Opera Română, Corul VOCES PRIMAVERAE, dirijor Claudiu Negulescu
     − POVESTEA VORBII (1987) triptic coral pentru cor mixt pe versuri de Anton Pann şi proverbe populare româneşti (Urare, Povestea vorbii, Lume,lume) ~ 8 min., SATB
     − DOINĂ, DOINĂ, CÎNTEC DULCE (1989) pentru cor bărbătesc pe versuri populare româneşti ~ 5 min., TB
     − VALSUL PELICANULUI (1992) cor pentru voci egale (femei sau copii) flaut, două piane şi percuţie pe versuri de Robert Desnos ~ 5 min. p.a.a. 17 mai 1992 Bucureşti, Sala mare a Atheneului Român, Corul VOCES PRIMAVERAE, dirijor Claudiu Negulescu
     − PĂDURENCELE (1992) cor pentru voci egale (femei sau copii) pe versuri de Emil Botta ~ 4 min., p.a.a. 6 martie 2003, Bucureşti, Aula Palatului Cantacuzino, Corul de fete „Impuls”, dirijor – Lacrămioara Ana Pauliuc
     
     
     MUZICĂ DE SCENĂ, SPECTACOLE COREGRAFICE ŞI DE MULTIMEDIA
     
     − MERLIN DE TANKRED DORST – REGIA CĂTĂLINA BUZOIANU (TEATRUL BULANDRA) – MUZICĂ ELECTRONICĂ ŞI CÎNTECE (1991)
     p.a.a.- 27 febr.1991, Teatrul Lucia Sturza-Bulandra din Bucureşti
     − VISUL DESCOMPUS SAU DRUMUL CĂTRE CENTRU – MUZICĂ DE BALET, COREGRAFIA: RALUCA IANEGIC, COSTUMELE ŞI SCENOGRAFIA: NICOLAE ŞI MIHAELA ULARU (1993)
     premiera: Bucureşti, 18 decembrie 1993, Teatrul ODEON – sala Majestic
     − EU, NU – MUZICĂ DE BALET, COREGRAFIA: RALUCA IANEGIC, SCENOGRAFIA: CONSTANTIN CIUBOTARU, COSTUME: LIA MANŢOC
     premiera: 10 dec. 1994, Teatrul dramatic din Galaţi, 16 dec.1994 Teatrul ODEON din Bucureşti
     − JURNAL '99 – versiune coregrafică de Liliana Iorgulescu (Bucureşti, 2002) şi Mindora (Paris, 2002)
     − ALTERNATIVE – spectacol muzical-coregrafic şi de multimedia; coregrafia Andreea Căpitănescu, scenografia: Petre Staicu, video: Lucian Năstase (Bucureşti, 27 mai 2005, sala ARCUB)
     − REMEMBER (CONCERTUL PENTRU PERCUŢIE ŞI BANDĂ) – coregrafia Diana Ferencz (Bucureşti, mai 2005)
     − CIOBURI DE PLOAIE – spectacol muzical-coregrafic şi de multimedia; coregrafia Andreea Căpitănescu, premiera decembrie 2007, CNDB
     − CLOSED DOORS – coregrafia Ana Maria Antoci, premiera iunie 2008, Bucureşti, Teatrul Ţăndărică
     − DU-TE VINO – coregrafia Elena Elisei, premiera iunie 2008, Bucureşti, Teatrul Ţăndărică
     
     
     LUCRĂRI DE MUZICOLOGIE
     
     CĂRŢI, STUDII, COMUNICĂRI ŞTIINŢIFICE
     
     − TEXTUL MUZICAL CA ELEMENT AL SPECTACOLULUI COREGRAFIC. MODELE DE ANALIZĂ ( Editura Fundaţiei România de Mâine , Bucureşti 2003)
     − FORME MUZICALE (Editura Fundaţiei România de Mâine, Bucureşti, 2006)
     − IPOSTAZE ALE TEMPORALITĂŢII ÎN RELAŢIA SUNET-MIŞCARE (Muzica, 2/1998)
     − RELAŢIA SUNET – MIŞCARE ŞI IMPORTANŢA ASPECTULUI EI RITMIC ÎN SPECTACOLUL COREGRAFIC (Muzica, nr. 9/1988)
     − AMBIGUITATEA TEXTULUI MUZICAL ÎN SPECTACOLUL COREGRAFIC (Muzica nr. 4/1999)
     − SUPRAREALISM ÎN RELATIA SUNET – MIŞCARE – Simpozionul Internaţional „Suprarealismul european (Contribuţia ţărilor vest, central şi est-europeene) 17 – 20 mai 2001” organizat de ICARE (Institutul de Cercetare a Avangardei Româneşti şi Europene)
     − TIMPUL – INSTRUMENT DE CUNOAŞTERE ŞI ILUMINARE – 28 aprilie 2002, Sesiunea ştiinţifică „Atelier de creaţie 2002” a Facultăţii de Muzică a Universităţii Spiru Haret
     − ASPECTE SEMANTICE GENERALE ALE RELAŢIEI SUNET – MIŞCARE – mai 2004, Sesiunea ştiinţifică a Facultăţii de Muzică a Universitatii Spiru Haret
     − STILUL – FACTOR CARACTERIZANT AL RELAŢIEI SUNET – MIŞCARE ÎN ARTELE SPECTACOLULUI – mai 2007 Sesiunea ştiinţifică a Facultăţii de Muzică a Universitatii Spiru Haret
     − CRIZA MUZICII CONTEMPORANE – mai 2008 Sesiunea ştiinţifică a Facultăţii de Muzică a Universitatii Spiru Haret
     − SUNET ŞI SPECTACOL. CONVERGENŢE ACTUALE ALE SONORULUI, GESTULUI ŞI/SAU VERBULUI – 14 mai 2009, Sesiunea ştiinţifică a Facultăţii de muzică a Universităţii Spiru Haret
     
     Estetica compozitoarei se bazează pe conceptul „bibliotecii” lui Borges, utilizând tehnici diversificate, proprii atât structurilor arhaice, cât şi modalismului, spectralismului, teatrului instrumental, metastilismului, suprarealismului sau „noii consonanţe”.
     
     In ciclurile JURNAL şi COMENTARII Maia Ciobanu propune noi concepte modelatoare ale materiei sonore, aplică pricipiul teatrului în teatru în concerte-spectacol multimedia complexe (v. ALTERNATIVE).
     
     Un interes special este direcţionat spre mixarea surselor sonore clasice cu cele electronice, a expresiei muzicale cu cea verbală, coregrafică sau cu mijloacele video în direcţia structurării unui nou sincretism.
     
     Este favorizată fluidizarea comunicării, sensibilizarea emoţiei şi a spiritului, permeabilitatea ideilor; diferitele niveluri temporale se suprapun şi se resintetizează, spre o nouă coerenţă şi redimensionare a Sensului...

UCMR