Livia TEODORESCU-CIOCĂNEA
- compozitoare, pianistă şi profesoară -
(n. 04.03.1959 Galaţi)
  
sau CLICK AICI!

     Studiile muzicale le-a început la Lic. Muzică din Galaţi (1965-1971) cu Charlotte Marcovici (pian), Alecu Sfetcu (muzică de ca­me­ră), conti­nuându-le la Cons. Bucureşti (1977-1981) cu Myriam Marbe şi Anatol Vieru (com­poziţie), Victor Giuleanu, Victor Ceaikov­schi şi Dragoş Alexandrescu (teorie-solfegiu), Mircea Chiriac şi Nicolae Coman (armonie), Liviu Comes (contrapunct), Ştefan Niculescu (forme muzicale), Nicolae Beloiu (orchestraţie), Ioana Minei şi Ana Pitiş (pian), Vasile Iliuţ şi Petre Brâncuşi (istoria muzicii), Cristina Rădulescu-Paşcu (folclor). A beneficiat de burse de perfecţionare în Ungaria (1985) şi Anglia (1996, 1997-1998, 1999). Este doctor în muzicologie (în cotutelă cu University of Huddersfield din Anglia) a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti (2001).
     
     Profesoară de pian la Grupele de Artă ale Şc. Generale nr. 3 din Tecuci (1981-1985), pianistă corepetitoare la Opera Română din Bucureşti (1985-2001), asistent (1991-1995), asistent titular (1995-1998), lector (1998-2001) şi confe­renţiar (din 2004) la catedra de compoziţie a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti. A desfăşurat o susţinută activitate artistică în ţară şi peste hotare (SUA, Anglia, Franţa, Grecia, Italia). A publicat articole, studii, cronici muzicale în MUZICA, ACTUALITATEA MUZICALĂ, CONTEMPORARY MUSIC REVIEW (Londra) etc. A susţinut confe­rinţe, referate, comunicări ştiinţifice în ţară şi străinătate (SUA, Anglia, Norvegia), emisiuni de radio şi televiziune. A fost distinsă cu Diplomă de compoziţie la Concursul internaţional de la Vercelli/Italia (1982) şi Premiul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor (2001, 2003).

     MUZICĂ DE TEATRU: TARTUFFE (1987), muzică de scenă la piesa lui Molière, prem. Bucureşti, 1987, Studioul CASSANDRA; MIZANTROPUL (1988), muzică de scenă la piesa lui Molière, prem. Bucureşti, 1988, Orch. şi Corul Operei Române, Lucian Anca; ROŞU ŞI NEGRU (1999), balet în 3 acte după Stendhal, prem. Bucureşti, 28 V 2000, Opera Română, Răsvan Cernat (CD-EDC 690/691).
     
     MUZICĂ VOCAL-SIMFONICĂ: VISELE COPILĂRIEI (1985), cantată pentru cor de copii şi grup instrumental, versuri de Valentin Petculescu, p.a. Bucureşti, 1991, Corul VOCES PRIMAVERAE, Claudiu Negulescu. Bucureşti, Edit. Muzicală, 1987; CONTEMPLAREA CÂNTECULUI (1987), concert de cameră pentru mezzosoprană şi orchestră/ ansamblu instrumental, versuri de Nichita Stănescu, p.a. Bucureşti, 1988, Ansamblul ARCHAEUS, Liviu Dănceanu; METAVALS (1991), cantată pentru cor de copii şi două piane, p.a. Bucureşti, 1993, Corul VOCES PRIMAVERAE, Claudiu Negulescu.
     
     MUZICĂ SIMFONICĂ: CONCERT PENTRU PIAN ŞI ORCHESTRĂ (1989), p.a. Ploieşti, 1993, Fil., Camil Marinescu; D'AMORE (1997), concert pentru oboi şi orchestră, p.a. Bucureşti, 1997, Orch. Uni­versităţii de Muzică, Dorel Paşcu-Rădu­les­cu; RITUAL PENTRU FERMECAREA AERULUI (1998), concert pentru flaut(e) şi orchestră, p.a. Hudders­field/Anglia, 17 II 2000, Orch. Universităţii, Barrie Webb (Casa Radio/UCMR 008).
     
     MUZICĂ DE CAMERĂ: SONATA PENTRU PIAN (1981); SONATA PENTRU 2 PIANE (1981); SONATINA PENTRU PIAN (1986); SONATINA BUFFA (1987); MIXOLIDIANA & LOCRIANA (1988), 2 studii de expresie pentru flaut, fagot, vioară şi violoncel; VERB ŞI FLACĂRĂ (1990), cvartet de coarde; BUNA VESTIRE (1992), cvartet de coarde, 4 corni şi solişti vocali; LUNTREA LUI CARON (1993), septet instrumental (coarde şi suflători); TENTAZIONE (1994), trio pentru clarinet, vioară şi pian (Move Record MD-3281); IN ALTER MODUS (1995), trio pentru flaut, oboi şi fagot. Bucureşti, Edit. Muzicală, 2002; NIBBLY-RANDOMISE (1996), oboi solo; ALICE IN CELLO-LAND (1998), piesă pentru violoncel şi orgă; THE MISSING TIME (2001), septet; LA MÉMOIRE DU MIROIR (2002), 4 fagoţi, contrafagot şi percuţie; CLARIVIOLA (2003), duo pentru clarinet şi violă; TABALUGA TANGO (2003), 4 fagoţi, 2 contrafagoţi, pian şi acordeon; GEMINI-ROMULUS E REMUS (2004), trio pentru 2 viori şi pian; STRINGS OF LIGHT (2005), cvartet de chitare.
     
     MUZICĂ CORALĂ: CORURI PE VERSURI DE ANA BLANDIANA ŞI TRAIAN COŞOVEI (1983); PLOPULE, COPACULE (1984), cor mixt, versuri de Nichita Stănescu; DOINA (1986), cor mixt, versuri de Nichita Stănescu; LISETTE (1989), cor mixt, versuri de Iulia Haşdeu; BERCEUSE (1989), cor mixt, versuri de Iulia Haşdeu; ORATIONES ALIQUOT SANCTAE BRIGITAE (2002), cor mixt, text religios; PRUNC LUMINOS (2005), cor mixt, text biblic.
     
     MUZICĂ VOCALĂ: 3 LIEDURI PE VERSURI DE EMINESCU (1989), mezzosoprană şi pian, în: LIEDURI DIN CREAŢIA CONTEMPORANĂ ROMÂNEASCĂ. Vol. 1. Bucureşti, Edit. Fundaţiei de Mâine, 2000; CRAIOVA – TRIO LIEDER (1996), lieduri pentru mezzo­soprană, clarinet şi pian; NICIODATĂ TOAMNA (2002), voce şi pian, versuri de Tudor Arghezi; TOAMNA (2002), voce şi pian, versuri de Rainer Maria Rilke; EVANGHELIILE TOAMNEI (2002), voce şi pian, versuri de Nichita Stănescu; CHANSON D'AUTOMNE/ CÂNTEC DE TOAMNĂ (2004), voce şi pian, versuri de Paul Verlaine.
     
     MUZICOLOGIE: TIMBRE VERSUS SPECTRALISM, în: CONTEMPORARY MUSIC REVIEW, London, Vol. 22, nr. 1, 2003; TIMBRUL MUZICAL. STRATEGII DE COMPOZIŢIE. Bucureşti, Edit. Muzicală, 2004.
     
     LUCRĂRI DIDACTICE: FORME ŞI ANALIZE MUZICALE. Bucureşti, Edit. Muzicală, 2003; TRATAT DE FORME ŞI ANALIZE MUZICALE. Bucureşti, Edit. Muzicală, 2005.
     B I B L I O G R A F I E:
     
     Patrucco, M. RECITAL PIANISTICO, în: IL MONFERATO, Torino, 121, nr. 41, 28 V 1991; Raţiu, Adrian. PENTRU PRIMA DATĂ – O SECŢIE DE COMPOZIŢIE, în: ACT. MUZ., Bucureşti, 2, nr. 38, 1 X 1991; Marinescu, Mihaela. LA DOUĂ PIANE, în: ACT. MUZ., Bucureşti, 6, nr. 120, 1 III 1995; Cosma, Octavian Lazăr. UNIVERSUL MUZICII ROMÂNEŞTI. Bucureşti, Edit. Muzicală, 1995; Avakian, Dumitru. POATE FI SALVATĂ... SĂPTĂMÂNA INTERNAŢIONALĂ A MUZICII NOI?, în: ROM. LIB., Bucureşti, 27 VI 1997; Sava, Iosif şi Vartolomei, Luminiţa. MICĂ ENCICLOPEDIE MUZICALĂ. Craiova, Edit. Aius, 1997; Popa, Carmen. A FI SAU A NU FI, în: ACT. MUZ., Bucureşti, 10, nr. 224, 1 VII 1999; Florea, Anca. PREMIERĂ ABSOLUTĂ LA OPERA NAŢIONALĂ ROMÂNĂ, în: MUZICA, Bucureşti, nr. 3, 2000; Florea, Anca. ROŞU ŞI NEGRU A DEVENIT BALET. PREMIERĂ ABSOLUTĂ LA OPERA NAŢIONALĂ ROMÂNĂ, în: ROM. LIB., Bucureşti, nr. 3098, 31 V 2000; Constantinescu, Grigore. BALET ROMÂNESC ÎN PREMIERĂ, în: CRONICA ROMÂNĂ, Bucureşti, 7, nr. 2248, 5 VI 2000; Cosma, Viorel. UN SEMNIFICATIV PAS ÎN TEATRUL LIRIC, în: AZI, Bucureşti, 4, nr. 262, 8 VI 2000; Ionescu, Claudiu. „ROŞU ŞI NEGRU” LA OPERA NAŢIONALĂ ROMÂNĂ, în: FORMULA AS, Bucureşti, 10, nr. 416 (22), 5-12 VI 2000; Tugearu, Liana. ROŞU ŞI NEGRU – PREMIERĂ ABSOLUTĂ LA OPERA NAŢIONALĂ ROMÂNĂ, în: ROM. LIT., Bucureşti, 33, nr. 24, 21-27 VI 2000; Florea, Anca. RĂZVAN MAZILU ŞI IPOSTAZELE SALE MULTIPLE, în: ROM. LIB., Bucureşti, nr. 3123, 29 VI 2000; Dediu, Dan. ROŞU ŞI NEGRU, în: MELOS, Bucureşti, nr. 4-6, VI 2000; Vodă-Nuţeanu¸ Diana. O PREMIERĂ MULT AŞTEPTATĂ, în: ACT. MUZ., Bucureşti, 11, nr. 248, 1 VII 2000; Popovici, Doru. LA OPERĂ. MAEŞTRII LIEDULUI, în: ACT. MUZ., Bucureşti, 11, nr. 253, 15 IX 2000; Dediu, Dan. TRANSFORMAREA BALETULUI ÎN OPERĂ ŞI INVERS, în: OBS. CULT., Bucureşti, nr. 54, 6-12 III 2001; Baltazar, Loredana. O ÎNTREPRINDERE DE ANVERGURĂ, în: OBS. CULT., Bucureşti, 54, nr. 54, 6-12 III 2001; Filimon, Daria. O CREATOARE ÎN „ROŞU ŞI NEGRU”, în: ZIARUL FINANCIAR (ZIARUL DE DUMINICĂ), Bucureşti, 11 V 2001; Popovici, Fred. PENUMA/NEUMA (RITE FOR ENCHANTING THE AIR), în: MUZICA, Bucureşti, nr. 2, 2002; Filimon, Daria. ROŞU ŞI NEGRU – UN BALET CONTEMPORAN, în: ZIARUL FINANCIAR (ZIARUL DE DUMINICĂ), Bucureşti, 4, nr. 888, 7 VI 2002; Vartolomei, Luminiţa. LUXURIANŢA SOLISTICII, în: ACT. MUZ., Bucureşti, nr. 7, VII 2002; Pierre, Amanda. ROMANIANS AND CENTRAL COLLEGE PERFORM OPERA, în: DES MOINES SUNDAY REGISTER, March, 2, 2003; Waechter, Tom. ROMANIAN „TRAVIATA” IS CENTRAL'S INTERNATIONAL GIFT, în: THE CHRONICLE, 20 III 2003; Popescu, Adriana. POVESTEA CUCERIRII AMERICII, în: ACT. MUZ., Bucureşti, nr. 4, IV 2003; Grigorescu, Olga. FESTIVALUL ŞI CONCURSUL IONEL PERLEA – O ŞCOALĂ A MUZICII DE CALITATE, în: ACT. MUZ., Bucureşti, nr. 7, VII 2003; Nemescu, Octavian. „TIMBRUL MUZICAL”. EDITURA MUZICALĂ, 2004, în: ACT. MUZ., Bucureşti, nr. 2, II 2005; Cosma, Mihai. PREŢUIRE PENTRU MUZICA ROMÂNEASCĂ, în: ACT. MUZ., Bucureşti, nr. 4, IV 2005; Măniuţ, Petruţa-Maria. CÂNTÂND TIMPUL..., în: ACT. MUZ., Bucureşti, nr. 6, VI 2005; Cosma, Octavian Lazăr. UNIVERSITATEA NAŢIONALĂ DE MUZICĂ LA 140 DE ANI. Bucureşti, Edit. Universităţii Naţionale de Muzică, 2004; Baltazar, Loredana. ZILELE MUZICII NOI, în: ACT. MUZ., Bucureşti, nr. 2, II 2006.



     Viorel COSMA, Muzicieni din România. Lexicon, vol.9, 2006


     Romanian composer and pianist, Ph.D. Associate Professor at the National University of Music Bucharest – Romania, teaching Composition, Analysis and Forms and Orchestration. She is also a concert pianist and worked for the Romanian National Opera at Bucharest as accompanist between 1985-2001. She studied composition with Romanian composers: Myriam Marbe and Anatol Vieru and also with Dr. Margaret Lucy Wilkins (doctoral studies in composition) – Huddersfield University / UK. She worked as Professor assistant with the famous Romanian composer, Academician Stefan Niculescu. In 1996 she was awarded a grant from E.U. within "Tempus Program” and between 1997-1999 a grant for excellence from the Romanian Government for doctoral studies in composition in UK. She presented conferences in UK and SUA. Her music was performed in contemporary music concerts and international festivals in Romania, Spain, Italy, Great Britain, Ukraine, Moldavia Republic, Denmark, Australia, S.U.A. She published 2 books: "Musical Timbre - Composition Strategies” and "Musical Forms and analysis". The music of the ballet "Le Rouge et le Noir" was recorded for a CD by the Romanian Broadcasting Corporation and received the Prize of the Romanian Composers and Musicologists Union for 2001. Livia Teodorescu studied piano with Ana Pitis and Ioana Minei at the National University of Music in Bucharest and attended piano master classes "Bartok Seminar” in Hungary offered by Zoltan Kocksis and Imre Rohmann. Her music was published by "Editura muzicala” Bucharest and features on CDs published in Romania and Australia.

     She wrote a large number of works for various ensembles, vocal and also symphonic works as: "Rite for enchanting the Air”- Concerto for Flute(s) commissioned and played by Pierre-Yves Artaud, "The Annunciation” - Cantata. Her major work, "Le Rouge et le Noir” - ballet in 3 acts after Stendhal, was commissioned by the Romanian National Opera in Bucharest.

UCMR